22 decembrie 2009

O bază intelectuală pentru Europa de mâine? (Ciprian Mihali - Revista 22 din 22 decembrie 2009)













Un comentariu:

  1. In legatura cu emisiunea pe care am ascultat-o aseara la Radio Cluj. In primul rand, la ce ai spus despre comunism : nu cred ca efectele comunismului pot fi rele, iar comunismul poate sa fie bun. asta nu inseamna ca perioada nu trebuie vazuta sine ira. la urma urmei e o chestiune de responsabilitate generala. asta e mai grav aici. p.d. a. p., nu poti spune nici ca comunismul a fost rau si ca tu esti bun. in final cred ca la asta trebuie ajuns. nu am nici o simpatie pentru comunism dar nici nu vreau sa aud ca comunismul nu a fost si responsabilitatea noastra, ca asa au fost jocurile de la inceput pana la capat. ai jigni in final chiar si pe cei ce te-ar acuza de "pro-comunism", daca te acuza din demnitate. invers, ar insemna ca ei nu vor sa accepte ca comunismul a fost si al lor.

    aici tine destul de mult nu numai de comunism ci si de capacitatea noastra de a respinge un astfel de sistem. intrebarea mai grava e de fapt: de ce am acceptat comunismul atat de usor. de ce am trecut in 1948 atat de usor de la un rau la un mai rau ? suntem pregatiti sa ne asumam responsabil si libertatea si inclusiv nelibertatea? e intrebarea pe care trebuie sa ne-o adresam si astazi. nu putem privi o revolutie pe televizorul din sufragerie si dupa aceea sa spunem ca noi am facut-o. de aceea cred ca merita recunostinta cei ce au avut curaj sa iasa, sa participe, sa iasa din viata mizera, incremenita, anodina, pe care o care traiau si sa devina cetateni.

    RăspundețiȘtergere